Alexander är tillbaka

Bloggen är död, leve bloggen!


Nej den är bara lite segstartad. Efter ett uppehåll tar det ett tag att komma igång igen. Mitt videobloggande däremot, oj oj, det har inte kommit närmre något förverkligande. Jag är teknikhandikappad. Jag skulle behöva en hjälpande hand för att orka genomföra ett regelbundet videobloggande. Jag skriver manus och agerar, men jag behöver en producent och redigerare.


Förövrigt är det i Sverige enklare att argumentera för nazism än för avståndstagande till alkohol.

Det är enklare att komma ut som homosexuell i Iran än att i Sverige hävda sig vara nykterist.

Den svenska alkoholkulturen är en norm i samhället av sällan skådad stark karaktär. Avvikare accepteras inte, såtillvida de inte har ett exceptionellt gott skäl. Men sådana skäl är svåra att hitta, ska det visa sig.


Jag överdriver såklart i det ovanstående, men påståendet att man som icke alkoholkonsument ständigt blir ifrågasatt är ingen överdrift. Och det tycker jag är trist.


Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: nykterist-klara

oj, kul att jag såg det här nu. har precis skrivit ett upprört imlägg om det!

2009-06-21 @ 22:27:23
URL: http://klarastiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0