Powermeet. Jag var där!

Jag hatar powermeet.


Eller rättare sagt, jag hatar människorna som genuint uppskattar denna tillställning. Själva evenemanget har helt klart potential, men förstörs totalt av en dräggkultur som tyvärr anammas mycket entusiastiskt av västeråsarna.

Denna fullkomliga brist på respekt och ordning och reda som råder i stan under dessa dagar kan inte ursäktas på något vis.

Västeråsarna själva, eller åtminstone den kategori människor som anser foppatofflan vara ett designunder , ser detta som en chans att få svina ner lite. För det måste ju vara vad som egentligen hägrar. Att få kuka ur. Att i all mening få vara lite fittiga.


Under en timmes tid kunde jag undergårdagen räkna till inte mindre än sex polisbilar, varav en buss. Upprörande. Under samma tid idag, mitt på dagen skall tilläggas, kunde jag räkna till fyra. Det är upprörande och det är ingen slump att brottsstatistiken peakar en aning under dessa dagar. Alkohol och inavlade idioter har väl aldrig varit en särskilt ljus kombination.


Jag låter verkligen inte sympatisk i ett sådant här inlägg, det är heller inte min mening. Jag lägger alla sådana drag på hyllan, då jag inte tycker om detta svineri och den typ av människor som genuint attraheras av detta.


Fylla, grabbighet, svineri och oreda allt finner en synonym i powermeet.


Håller någon med mig eller är jag ensam?


Kommentarer
Postat av: Johan

Jepp, så är det. Vägen längs Lögarängen var sjukt nedskräpad imorse alltså. Hela vägen var täckt i princip.



Störde mig även jävligt mycket på att alla rödljus i stan, eller i alla fall centrala Västerås, var avstängda. Hur tusan tänkte man då? Om det är någon gång man behöver hålla koll på trafiken så är det väl under Power Meet.

2009-07-05 @ 17:23:12
Postat av: Anita

Ursäkta, skulle jag upprört sagt ifall du sa det här till mig personligen. Jag hade sedan låtit dig betrakta mig, känna lite på min sinnesstämning. När du gjort detta och du upptäckt att jag är innåthelvetes jävla tokförbannad hade jag gått ett steg närmare dig. Jag skulle i detta läge stå bara några få centimeter ifrån dina nu panikfyllda ögon. Vafan gör jag nu? hade du tänkt, varför i helvete delade jag just med mig av mitt missnöje med powermeet. Sen svartnar det. För mig. Men frömförallt. För dig.



Varje år åker jag tvärs genom halva landet för att delta på powermeet med min man och hundratals andra bilentusiaster. ITS MY LIFE. AND ITS NOW OR NEVER. Därför får du ursäkta om jag blir lite upprörd när du tar upp detta. Annars en helvetes bra blog! Tack för en massa underhållande läsning!



/Anita "Burn out" Friberg

2009-07-07 @ 00:31:36
Postat av: Marcus

Vem är anita? Jag tror du har en stalker på halsen!

2009-07-07 @ 16:16:45
Postat av: Hanna

Jag tror att det finns en anledning att många använder dekadens som ett fint ord. Det finns en charm i det fula, det lockar ibland att vara hemsk.

2009-07-08 @ 21:51:34
URL: http://metrobloggen.se/heyhanna
Postat av: karin

Jag tycker Anita är töntig. Som att det är ditt fel att hon åker genom halva landet för att se på bilar. Och att du inte gillar det skräpiga och äckliga.

Jag åker också genom halva landet på festival i Emmaboda, den gillar inte vissa men det betyder inte att jag vill slå ner dem, jag förstår att de inte tycker det är lika kul att deras ort fylls av fulla ungdomar som inte tänker efter riktigt. Och att de är kö att handla på de två enda mataffärerna.

Om man vill uppskatta bilar och slippa drägg kan man åka på Rättvik Classic Car week! Det har jag hört ska vara fint och trevligt, eller åtminstone trevligare. Min bror till och med förlovade sig där och han är mycket lite Power Meet. Mer hatt och sådär så det borde ju betyda någonting, kanske.

2009-07-12 @ 11:44:53
URL: http://4ebloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0